A la trobada es tracen algunes línies estratègiques per a la millora de la competitivitat de les empreses

La Unió Empresarial de l’Anoia (UEA) i la Federació Empresarial del Gran Penedès (FEGP) es van reunir amb l’objectiu de crear possibles col·laboracions i sinèrgies en diferents àmbits. Les dues patronals són entitats que tot i representar a les empreses de diferents territoris, són associacions compromeses amb el seu entorn econòmic i social i la seva prioritat és el foment de l’activitat econòmica i el desenvolupament del teixit empresarial del territori. Comparteixen inquietuds, problemàtiques i necessitats empresarials i també algunes idees, objectius i eixos de treball.

En aquest sentit, al llarg de la reunió ambdues associacions van marcar algunes línies estratègiques a treballar conjuntament com per exemple impulsar accions per afavorir la cooperació entre empreses dels dos territoris i també actuar com a lobby en l’àmbit de les comunicacions i la mobilitat.

En relació aquest darrer punt, la UEA i la FEGP afirmen que per progressar econòmicament i ser més competitius és vital comptar amb unes comunicacions òptimes tant per carretera com per xarxa ferroviària, tenir bones infraestructures i un servei de transport públic eficient. Així, les dues entitats van acordar fer front comú en diverses accions que es volen portar a terme com, per exemple, el desdoblament de la C-15, en el tram entre Igualada i Vilafranca, via que uneix l’Anoia i el Penedès – Garraf. També un transport públic més eficient, que millori la connexió entre nuclis i municipis de les comarques de la Vegueria Penedès, el transport ferroviari i el preu del peatge de la C32 Vallcarca. I finalment, buscar fórmules per estalviar en energia i/o substituir-la per energies netes.

Al finalitzar la trobada els representants de la FEGP i la UEA van valorar molt positivament la reunió, pels acords arribats, la bona sintonia i la predisposició de les dues associacions de col·laborar i sumar esforços, tot amb l’objectiu de vetllar per les empreses i el territori.