FEGP

Informació i actualitat

Twitter_FEGP

Blog FEGP
Polígons inclusius

Polígons inclusius
Malgrat els grans avenços socials dels últims decennis, la crisi ha tornat a posar les persones amb dificultats de caire físic, intel•lectual, trastorn mental i persones amb dificultats de caire social en una situació de greu vulnerabilitat.
L’Ajuntament de La Bisbal del Penedès, la Fundació Santa Teresa del Vendrell i la FEGP s’han unit per impulsar el programa Integra’ls, amb l’objectiu d’apropar aquestes persones a les empreses dels polígons de La Bisbal i propiciar la seva contractació, promovent la igualtat d’oportunitats.
L’objectiu inicial del programa és aconseguir 50 insercions laborals en un període de 2 anys, així com estendre la iniciativa a d’altres polígons.
El programa posa l’accent en els polígons, com a xarxes vives d’empreses que poden treballar conjuntament  per aconseguir grans objectius, amb benefici propi i del conjunt de la societat.
La inclusió laboral d’aquestes persones és una qüestió de drets i de dignitat; no ens podem permetre taxes d’atur estructural properes al 10%. Però, a més, és una qüestió de justícia ja que es tracta de persones amb capacitat d’aportar valor a través del seu treball.
José Carlos Eiriz
Fundació Santa Teresa del Vendrell

integrals

Malgrat els grans avenços socials dels últims decennis, la crisi ha tornat a posar les persones amb dificultats de caire físic, intel·lectual, trastorn mental i persones amb dificultats de caire social en una situació de greu vulnerabilitat.

L’Ajuntament de La Bisbal del Penedès, la Fundació Santa Teresa del Vendrell i la FEGP s’han unit per impulsar el programa Integra’ls, amb l’objectiu d’apropar aquestes persones a les empreses dels polígons de La Bisbal i propiciar la seva contractació, promovent la igualtat d’oportunitats. L’objectiu inicial del programa és aconseguir 50 insercions laborals en un període de 2 anys, així com estendre la iniciativa a d’altres polígons. El programa posa l’accent en els polígons, com a xarxes vives d’empreses que poden treballar conjuntament per aconseguir grans objectius, amb benefici propi i del conjunt de la societat. La inclusió laboral d’aquestes persones és una qüestió de drets i de dignitat; no ens podem permetre taxes d’atur estructural properes al 10%. Però, a més, és una qüestió de justícia ja que es tracta de persones amb capacitat d’aportar valor a través del seu treball. José Carlos Eiriz Fundació Santa Teresa del Vendrell

 

 
 
* ANGLÈS A.1.A · Nivell inicial
INSCRIURE'S AL CURS Inscriure's al curs
 
  Data inici: 21-01-2019 Data fi: 10-06-2019
  Calendari
  dilluns i dimecres, de 18h a 20h
  Hores totals: 75 hores
  Matrícula: Subvencionat
  Lloc  
  FEGP Vilanova (c. Àncora, 3 · Vilanova i la Geltrú)

  Professorat  
 

  Continguts  
  Comprensió oral
Comprendre el sentit general, els punts principals i la informació específica de textos orals (intervencions, debats, conferències, instruccions, narracions) sobre temes generals, d’actualitat o de la seva especialitat, transmesos de viva veu, en un registre estàndard, de manera clara , a velocitat mitjana i amb possibilitat d’aclariments.
Comprendre i identificar la informació essencial, els punts principals i els detalls rellevants de textos orals emesos per mitjans tècnics, sobre assumptes de caràcter general, d’actualitat o relacionats amb la seva especialitat, en registre estàndard, de manera clara, a velocitat mitjana i amb possibilitat d’alguna aclariment o repetició.

Expressió oral
Expressar-se amb adequació, eficàcia i amb raonable fluïdesa, precisió i correcció en una àmplia gamma de situacions i temes, narrant i descrivint experiències, sentiments i esdeveniments, transmetent informació, presentant un tema conegut i justificar les pròpies opinions.
Plantejar el discurs de forma coherent i clara, organitzat i cohesionat amb flexibilitat, encara que de forma senzilla, podent ser evident l’accent estranger i les pauses per planejar el discurs o corregir errors.

Comprensió escrita
Identificar el tema, els punts principals, el fil argumental, els detalls rellevants i les conclusions de textos clars i ben organitzats sobre temes generals actuals o relacionats amb la seva especialitat, així com d’instruccions fàcils, reconèixer el tipus de text i el registre estàndard , formal o informal.
Localitzar informació específica en textos més extensos, procedents de diferents fonts, per tal de realitzar una tasca concreta.

Expressió escrita
Escriure textos senzills sobre temes quotidians o d’interès personal, adequats a la situació de comunicació, raonablement correctes i amb un repertori d’elements lingüístics suficients per donar i transmetre informació, expressar opinions, sentiments i impressions personals, narrar, descriure, justificar, parafrasejar i sintetitzar informació de forma coherent i amb una organització i cohesió senzilles però eficaces.

Interacció oral i escrita
Participar i reaccionar de forma adequada, amb certa seguretat i fluïdesa en una àmplia gamma de situacions, fins i tot poc habituals i sobre assumptes d’actualitat, que requereixin intercanvi d’opinions i d’informació detallada, comprenent gairebé tot el que es diu al seu voltant, sempre que es pronunciï amb claredat, no s’use un llenguatge molt idiomàtic i hi hagi possibilitat d’alguna aclariment i cooperació per part dels interlocutors.

Comprendre i escriure notes, missatges o cartes per transmetre informació i idees prou precises sobre temes concrets o esdeveniments, reals o imaginaris, adequant-se a la situació de comunicació, respectant razonablementes les convencions del llenguatge escrit i tenint cura de la coherència i cohesió dels textos.

Competència sociocultural i sociolingüística
Ampliar i diversificar el coneixement dels trets socials i culturals fonamentals de la llengua estrangera per comprendre i interpretar millor cultures diferents de la pròpia i la llengua objecte d’aprenentatge.
Valorar la llengua estrangera com a mitjà per accedir a altres coneixements i cultures i reconèixer la importància que té com a mitjà de comunicació i entesa internacional en un món multicultural, prenent consciència de les similituds i diferències entre les distintes cultures.

Competència lingüística
Fer servir un repertori de recursos lingüístics senzill però suficient per abordar, amb raonable precisió i fluïdesa encara que amb algun dubte o circumloqui, una àmplia gamma de situacions, funcions i temes.
Utilitzar els coneixements sobre la llengua i les normes d’ús lingüístic per parlar i escriure de forma senzilla, però coherent i correcta, per comprendre textos, orals i escrits, i reflexionar sobre el funcionament de la llengua estrangera en situacions de comunicació.

Competència estratègica
Adquirir i desenvolupar estratègies d’aprenentatge diverses, utilitzant tots els mitjans al seu abast, incloses les tecnologies de la informació i la comunicació, per tal d’utilitzar la llengua estrangera de forma autònoma i per seguir progressant en el seu aprenentatge.
Consolidar estratègies d’autoavaluació en l’adquisició de la competència comunicativa en la llengua estrangera, amb actituds d’iniciativa, confiança i responsabilitat en aquest procés.


  Observacions  
  Nivell inicial d'anglès. Curs adreçada a aquelles persones que no tenen cap coneixement de l'idioma.

·····························

Curs subvencionat pel Consorci de la Formació Contínua de Catalunya i el Servicio Público de Empleo Estatal

Curs adreçat a:

. Treballadors en actiu que cotitzen per Règim General o Autònom
. Persones en situació d’atur i treballadors de l’administració pública tenen l’accés limitat a aquest Pla de Formació tal i com estipula el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l’ocupació en l’àmbit laboral.
 
 



amb el patrocini de: