FEGP

Informació i actualitat

Twitter_FEGP

Blog FEGP
Aplicacions pacífiques de la intel·ligència artificial (IA)

inteligenciaStephen Hawking va qualificar la intel·ligència artificial com potser el pitjor error de l'espècie humana i va augurar que seria la causa de la fi de la nostra civilització. Steve Jobs i Steve Wozniak, els fundadors d'Apple, en diferents moments van manifestar els seus temors sobre els "inconvenients per als humans" d'aquesta tecnologia. Bill Gates o Elon Musk també han manifestat els seus dubtes i, fa poc, Jack Ma, el fundador d'Alibabà, va sentenciar que la intel·ligència artificial podria provocar la tercera guerra mundial. Bufa. Què ho fa que gent extraordinàriament ben informada s'expressi d'aquesta manera? Què ho fa que gent que sol ser prudent per la transcendència de les seves declaracions deixi anar sentències tan catastròfiques? Els hem de fer cas? Em sap greu no tenir respostes. La intel·ligència artificial té manifestacions que sorprenen molt i és probable que aquesta gent important hagi vist "demos" amb capacitat no només d'espantar-los sinó de fer-los entrar en pànic. Això podria ser. Tampoc seria la primera vegada que passa. Robert Openheimer, el "pare" de la bomba atòmica, quan va intuir l'abast destructor del que acabava de crear, es va convertir en el primer avalador de la necessitat d'erradicar-la. Feliçment, la bomba atòmica sembla que de moment ha acabat convertint-se en un dels principals factors de dissuasió de l'activitat bèl·lica a gran escala mentre que les aplicacions pacífiques de l'energia nuclear han estat un dels factors de progrés importants dels darrers setanta anys. Ja veurem què acaba passant amb la IA. De moment cal aprofitar-ne els usos "pacífics". La intel·ligència artificial és un camp de les matemàtiques i la computació que no és nou. És un coneixement que ha avançat a trompicons amb llargs períodes d'aturada i oblit. És darrerament que ha fet una revifada forta amb les tècniques que coneixem com a "deep learning" fent palès un potencial amb capacitat, com s'ha vist, tant d'emocionar com d'espantar. En el que és més bàsic, són eines d'anàlisi de dades que permeten descobrir relacions que no són evidents per a l'ull humà i que poden millorar molts processos quotidians sense cap necessitat de passar per mons futurs dominats per màquines amb cara de pocs amics. El coneixement de la IA és molt obert i molts estudiants i graduats d'aquí mateix, de casa nostra, en saben prou per aplicar-la al nostre entorn. Una funció important dels tècnics és transportar tecnologia des d'on es crea fins al teixit productiu i aquest transport no es fa amb el mecanisme de compra-venda propi dels productes sinó amb el d'adquisició-aplicació propi del coneixement; un mecanisme que encaixa perfectament amb un dels processos naturals que aporta més justícia distributiva, com és l'aparició uniformement repartida del talent entre tots els grups humans i que, convenientment projectat pel sistema educatiu, ha de ser factor clau de desenvolupament i competició dins el món globalitzat. Planificar el futur de l'activitat econòmica és incert i complicat però tothom sap que les petites passes fan camí i que tant alimenta una mossegada grossa com moltes de petites. És important que entre tots establim noves connexions entre els que saben fer anar les noves eines potents i complexes, però no saben a què aplicar-les, i els que podrien utilitzar-les per millorar la seva productivitat però no saben que hi són. Conrad Rovira

 

 
 
* APARADORISME
La matrícula d´aquest curs està tancada.
 
  Data inici: 15-10-2018 Data fi: 28-11-2018
  Calendari
  dilluns i dimecres, de 15h a 18h
  Hores totals: 35 hores
  Matrícula: Subvencionat
  Lloc  
  FEGP Vilanova (c. Àncora, 3 · Vilanova i la Geltrú)

  Professorat  
 

  Continguts  
  . Diferents elements i la seva unificació amb l’espai
. Tipus de Materials
. El color
. Temperatura del color
. La il·luminació
. Tipus de llums: llums d´Inducció, LED
. La seguretat enfront el risc per una il·luminació inadequada (SU4)
. Elements estructurals
. Introducció de nous materials i tendències: Eco-disseny
. Aparadorisme estratègic
. Disseny i classificació de l’aparador en funció de diverses tipologies
. L'aparador com difusor de tendències
. Fusió entre el món de les arts i la venda
. Aparadorisme Interactiu
. AINDAS: decisió del consumidor
. Direcció i creació de l’aparador
. Aparador de fons obert i aparadors de fons tancat
. Sistemes de vendes i tipus d’establiment
. La Idea, el disseny i la implantació
. L'aparador
. Product Placement a l’aparador
. La vida urbana del producte
. Elements amb doble funció: Estètics i funcionals
. La imatge del producte
. La presentació dels diferents productes a l’aparador: Parament, Roba, Joieria, òptica...
. Moda i art en Maniquins
. Tipologia de maniquins i altres formats
. El maniquí a l’espai: Ubicació i interpretació
. Elaboració de looks en funció de la marca
. El maniquí com element d´exposició
. El rètol
. La retolació
. Tècniques Pràctica
. La identitat i el rètol comercial
. Aparadorismes Internacionals
. L’aparadorisme com a eina de comunicació del comerç
. Tipologia d’aparadorisme a nivell internacional
. Creativitat Exercicis per fomentar la creativitat
. Tempesta d'idees creatives (grup)


  Observacions  
  Objectius generals del curs

- Facilitar als treballadors del sector competències que els permetran optimitzar les seves funcions i millorar l'estat de l'establiment.
- Proporcionar tècniques per animar el punt de venda, realitzar promocions comercials, dissenyar rètols i cartells per a l'establiment, i incrementar la rendibilitat de l'espai mitjançant tècniques creatives.
- Potenciar la creativitat a l’hora de decorar un aparador, creant des de l'esbós inicial fins a la realització del seu aparador

Curs adreçat a:

. Treballadors en actiu que cotitzen per Règim General o Autònom
. Persones en situació d’atur tenen l’accés limitat a aquest Pla de Formació tal i com estipula el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l’ocupació en l’àmbit laboral
. Treballadors de l’administració pública no poden accedir a aquest Pla de Formació
 
 



amb el patrocini de: