FEGP

Informació i actualitat

Twitter_FEGP

Blog FEGP
La FP no és la que necessitem les empreses

formacioLa taxa d’atur del Gran Penedès està en un 13,5%, gairebé un punt i mig per damunt de la mitjana catalana. La realitat és contundent: prop de vint-i-un mil residents en el nostre econosistema granpenedesenc estan buscant feina. En canvi, les empreses no troben personal tot just quan, ara sí, estan disposades a augmentar les seves plantilles. Ensems la vitalització econòmica s’observa un declivi del mercat laboral, que no pot donar resposta a la demanda de les companyies. Els departaments de RRHH han d’importar mà d’obra competent d’altres demarcacions, cosa que genera un maldecap afegit perquè no és fàcil consolidar els llocs de treball amb personal no resident a la mateixa zona, tret dels perfils directius. Què ens està passant? Les mirades més crítiques es centren en la formació professional i en la formació ocupacional. La formació ocupacional ja fa temps que està damnada per un Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) que ha esdevingut una macroestructura ineficaç i farcida de vicis burocràtics i peremptorietats fàtues. Sempre de manera subreptícia -ells sabran per què- els tècnics dels departaments d’ocupació que estan a peu de carrer, i que coneixen com ningú les vergonyes del sistema, blasmen la seva operativitat. Pel que fa a la formació professional, aquesta és la ventafocs dels sistema reglat. Les modalitats de formació en alternança -particularment, la dual- van despertar les majors expectatives tant a les empreses com en les mateixes factories de cicles de FP. Des del primer moment, la direcció general de la Formació Professional n’ha fet valoracions positives, però contradictòries. Segons uns i altres -aquells i aquelles que ho pateixen a les aules- la posada en marxa de la FP Dual va ser precipitada. Han passat set anys i en prou feines s’han reparat les esquerdes d’una implementació sobtada. Es pot dir que la dual funciona, més o menys, perquè està dopada, però no pas perquè hagi satisfet les expectatives polítiques, com tampoc les dels docents. Cal interpretar que la FP està ben tutelada però mal planificada. Caldria abocar-hi molts més recursos per fer-la més atractiva i per categoritzar-la socialment. Si hi ha una assignatura pendent més que cap altra aquesta és la necessitat de prestigiar la formació professional. A més, cal duplicar els pressupostos per diversificar el catàleg de cicles formatius, fer-los més eficients i dotar les instal·lacions amb laboratoris, tallers i àrees d’experimentació. Només així podrem atraure més alumnes i conjugar el binomi formació i empresa. Ara no hi ha manera. Isidre Also Torrents Secretari general · FEGP @isidrealso

 

 
 
* APARADORISME
INSCRIURE'S AL CURS Inscriure's al curs
 
  Data inici: 17-09-2018 Data fi: 14-11-2018
  Calendari
  dilluns i dimecres, de 15h a 17h
  Hores totals: 35 hores
  Matrícula: Subvencionat
  Lloc  
  FEGP Vilanova (c. Àncora, 3 · Vilanova i la Geltrú)

  Professorat  
 

  Continguts  
  . Diferents elements i la seva unificació amb l’espai
. Tipus de Materials
. El color
. Temperatura del color
. La il·luminació
. Tipus de llums: llums d´Inducció, LED
. La seguretat enfront el risc per una il·luminació inadequada (SU4)
. Elements estructurals
. Introducció de nous materials i tendències: Eco-disseny
. Aparadorisme estratègic
. Disseny i classificació de l’aparador en funció de diverses tipologies
. L'aparador com difusor de tendències
. Fusió entre el món de les arts i la venda
. Aparadorisme Interactiu
. AINDAS: decisió del consumidor
. Direcció i creació de l’aparador
. Aparador de fons obert i aparadors de fons tancat
. Sistemes de vendes i tipus d’establiment
. La Idea, el disseny i la implantació
. L'aparador
. Product Placement a l’aparador
. La vida urbana del producte
. Elements amb doble funció: Estètics i funcionals
. La imatge del producte
. La presentació dels diferents productes a l’aparador: Parament, Roba, Joieria, òptica...
. Moda i art en Maniquins
. Tipologia de maniquins i altres formats
. El maniquí a l’espai: Ubicació i interpretació
. Elaboració de looks en funció de la marca
. El maniquí com element d´exposició
. El rètol
. La retolació
. Tècniques Pràctica
. La identitat i el rètol comercial
. Aparadorismes Internacionals
. L’aparadorisme com a eina de comunicació del comerç
. Tipologia d’aparadorisme a nivell internacional
. Creativitat Exercicis per fomentar la creativitat
. Tempesta d'idees creatives (grup)


  Observacions  
  Objectius generals del curs

- Facilitar als treballadors del sector competències que els permetran optimitzar les seves funcions i millorar l'estat de l'establiment.
- Proporcionar tècniques per animar el punt de venda, realitzar promocions comercials, dissenyar rètols i cartells per a l'establiment, i incrementar la rendibilitat de l'espai mitjançant tècniques creatives.
- Potenciar la creativitat a l’hora de decorar un aparador, creant des de l'esbós inicial fins a la realització del seu aparador

Curs adreçat a:

. Treballadors en actiu que cotitzen per Règim General o Autònom
. Persones en situació d’atur tenen l’accés limitat a aquest Pla de Formació tal i com estipula el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l’ocupació en l’àmbit laboral
. Treballadors de l’administració pública no poden accedir a aquest Pla de Formació
 
 



amb el patrocini de: