FEGP

Informació i actualitat

Twitter_FEGP

Blog FEGP
El llop

temporalNouriel Roubini és professor d'Economia a la Universitat de Nova York i president de la consultora RGE Monitor. L’any 2007 va guanyar notorietat i el sobrenom de Dr. Doom (Doctor Catàstrofe) per les seves encertades previsions sobre la recessió internacional desencadenada per la crisi de les hipoteques subprime. Recentment, Nouriel Roubini ha publicat un nou estudi en el què desenvolupa les raons per les quals considera que el 2020 es presentarà una nova crisi financera, seguida d'una recessió global. Si fa deu anys les seves previsions van ser considerades pessimistes gairebé per tothom, avui un allau d’economistes, gurus i d’altres intèrprets de l’economia s’han sumat incondicionalment a les seves prediccions i han sembrat la tardor de múltiples articles, conferències i dissertacions sobre la nova crisi financera que prediuen. Comparant-ho amb el canvi meteorològic sobtat que hem tingut aquests darrers dies, que hem passat de la màniga curta a l’abric d’un dia a l’altre, en l’entorn econòmic, empresarial (i sobretot financer) també hem passat, d’avui per demà, dels bons auguris, projectes empresarials i inversions a parlar de desacceleració, nova crisi financera o recessió econòmica global. Les raons que presenta Roubini per predir aquesta nova crisi, resumint-les molt i molt, es basen en que les polítiques d'estímul fiscal han tocat sostre i que ens trobem amb una economia sobre escalfada, que apunta cap a una inflació per sobre del que és recomanable. Aquest fet comportarà una pujada de tipus d’interès amb la conseqüent desacceleració, que s’espera sigui a nivell global, accentuada per la fragilitat dels països emergents i les dificultats de creixement de l’Eurozona, culpa dels ajustos de la política monetària i les friccions comercials. L’excés d’apalancament tant públic com privat provocarà una manca de liquiditat i vendes. Si ho sumem tot ja tenim la “tempesta perfecta” en la què, segons Roubini, hi haurà una gran escassetat d'eines per afrontar-la, cosa que provocarà que “la següent crisi i recessió pot ser fins i tot més greu i perllongada que l'anterior”. Dit així entenc l’alies de Doctor Catàstrofe. La darrera crisi ha estat molt profunda i la recuperació a hores d’ara no ha estat total, el que fa que visquem amatents i un pèl atemorits perquè no és repeteixi. Més encara si, com comenta Roubini, no hi haurà eines per afrontar-la. I potser no li falta raó ja que la realitat és que, a deu anys del col·lapse de Lehman Brothers, encara es debaten les causes i conseqüències de la crisi financera i si es van aprendre els ensenyaments necessaris per preparar-nos per a la pròxima. Haurem d’estar molt atents per si es confirmen els auguris de Roubini, però el que no podem fer és generar una crisi psicològica, induïda pel temor, que paralitzi l’economia. Potser és moment de recordar aquella història que s’explicava a les facultats d’economia i que deia: “Al costat d'una carretera hi havia un venedor de hot dog que, amb el que guanyava en aquell humil lloc, havia pogut enviar el seu fill a una de les millors universitats del país. El seu negoci prosperava i era feliç. Un bon dia, el noi va acabar els seus estudis i va tornar al seu poble. Conversant amb el seu pare, li va dir: -  Pare, que no escoltes la ràdio, ni la TV, ni llegeixes els diaris? El pare va respondre que no, I el seu fill va continuar dient: -  Estem patint una greu crisi, pare! Una de les pitjors. La situació és realment dolenta." El pare va escoltar les paraules del seu fill, que havia estudiat en una de les millors universitats del país, llegia els diaris, veia televisió i estava al cas de les notícies. De segur, sabria millor que ell el que estava passant. Pensant en la gran crisi que s'acostava, va començar a buscar salsitxes més econòmiques i va comprar un pa més barat. Els seus clients habituals aviat van notar la diferència i així, a poc a poc, va anar perdent la seva clientela. Les vendes anaven disminuint dia a dia. Passats uns mesos, el seu fill va tornar un cap de setmana per visitar la família i li va sorprendre veure el seu pare a casa, en lloc del seu lloc de treball. Quan li va preguntar què havia succeït amb un negoci pròsper de dues dècades, el seu pare li va respondre: -       Tenies raó fill. Veritablement, estàvem patint una gran crisi i jo no ho sabia.” Martí Sistané President de la FEGP

 

 
 
* APARADORISME
La matrícula d´aquest curs està tancada.
 
  Data inici: 15-10-2018 Data fi: 28-11-2018
  Calendari
  dilluns i dimecres, de 15h a 18h
  Hores totals: 35 hores
  Matrícula: Subvencionat
  Lloc  
  FEGP Vilanova (c. Àncora, 3 · Vilanova i la Geltrú)

  Professorat  
 

  Continguts  
  . Diferents elements i la seva unificació amb l’espai
. Tipus de Materials
. El color
. Temperatura del color
. La il·luminació
. Tipus de llums: llums d´Inducció, LED
. La seguretat enfront el risc per una il·luminació inadequada (SU4)
. Elements estructurals
. Introducció de nous materials i tendències: Eco-disseny
. Aparadorisme estratègic
. Disseny i classificació de l’aparador en funció de diverses tipologies
. L'aparador com difusor de tendències
. Fusió entre el món de les arts i la venda
. Aparadorisme Interactiu
. AINDAS: decisió del consumidor
. Direcció i creació de l’aparador
. Aparador de fons obert i aparadors de fons tancat
. Sistemes de vendes i tipus d’establiment
. La Idea, el disseny i la implantació
. L'aparador
. Product Placement a l’aparador
. La vida urbana del producte
. Elements amb doble funció: Estètics i funcionals
. La imatge del producte
. La presentació dels diferents productes a l’aparador: Parament, Roba, Joieria, òptica...
. Moda i art en Maniquins
. Tipologia de maniquins i altres formats
. El maniquí a l’espai: Ubicació i interpretació
. Elaboració de looks en funció de la marca
. El maniquí com element d´exposició
. El rètol
. La retolació
. Tècniques Pràctica
. La identitat i el rètol comercial
. Aparadorismes Internacionals
. L’aparadorisme com a eina de comunicació del comerç
. Tipologia d’aparadorisme a nivell internacional
. Creativitat Exercicis per fomentar la creativitat
. Tempesta d'idees creatives (grup)


  Observacions  
  Objectius generals del curs

- Facilitar als treballadors del sector competències que els permetran optimitzar les seves funcions i millorar l'estat de l'establiment.
- Proporcionar tècniques per animar el punt de venda, realitzar promocions comercials, dissenyar rètols i cartells per a l'establiment, i incrementar la rendibilitat de l'espai mitjançant tècniques creatives.
- Potenciar la creativitat a l’hora de decorar un aparador, creant des de l'esbós inicial fins a la realització del seu aparador

Curs adreçat a:

. Treballadors en actiu que cotitzen per Règim General o Autònom
. Persones en situació d’atur tenen l’accés limitat a aquest Pla de Formació tal i com estipula el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l’ocupació en l’àmbit laboral
. Treballadors de l’administració pública no poden accedir a aquest Pla de Formació
 
 



amb el patrocini de: