FEGP

Informació i actualitat

Twitter_FEGP

Blog FEGP
Keep calm

innovacioUn any més. Som a punt de tancar l’any 2018, per la qual cosa ens toca la tasca de revisar els (des) encerts de les expectatives que teníem per a aquest període.
A més de l’exercici de retrospecció, l’època nadalenca també és propícia per l’activitat econòmica, doncs es concentren una bona part de les compres que realitzem com a conseqüència de l’augment del consum, principalment pels regals de Nadal.
El resultat més directe de la percepció de que la situació econòmica continua la seva tendència optimista serà l’increment en un 3,3% del pressupost que destinarem per aquestes festes, segons un estudi de la consultora Deloitte, la qual cosa ens col·locaria al capdavant en intenció de despesa dels països europeus.
Sembla ser que la vivència de la crisi i les noves estratègies comercials estan canviant els nostres hàbits de compra. Tot i que la primera quinzena de desembre continua tenint la taxa més alta de concentració de compra, en els darrers anys ha anat guanyant terreny l’avançament de les compres al mes de novembre.
La recerca d’ofertes i accions com el Black Friday segueixen guanyant terreny en la planificació nadalenca. Aquest any, gairebé un 31% de les compres s’hauran realitzat durant el novembre i gastarem gairebé un terç del pressupost total.
Pel que fa a les preferències de compra, mantenim una experiència omnicanal, on el canal en línia segueix guanyant pes, essent la primera opció quan ens decantem per la compra d’articles d’entreteniment i tecnologia. No obstant això, l’atenció personalitzada per part de professionals fa que preferim les botigues físiques per buscar inspiració. Sempre, això sí, cercant la màxima comoditat. Per això la conveniència de trobar-ho tot en un mateix lloc segueix atraient els compradors als grans magatzems. Mentrestant, els pure players línia (empreses que comercialitzen exclusivament online) es converteixen en la primera opció de cerca durant el procés de compra.
Queda clar que la forma de comercialització, les estratègies de venda i el comportament dels consumidors canvien i evolucionen ràpidament i continuadament, també pel que fa a les compres tradicionals del Nadal. Cal innovar constantment en els nostres projectes empresarials, amb intel·ligència i estratègia i ja hem començat a veure botigues físiques que incorporen terminals de venda online perquè el client pugui realitzar la compra ell mateix i endur-se immediatament el producte.
Sigui com sigui i compreu on compreu els vostres regals nadalencs, gaudiu d’aquestes dates amb calma i agafeu forces pel nou any, que sembla que es presenta amb algunes incerteses i, a més a més, és electoral, però aquest és un altre tema.
Molta sort i encert! Martí Sistané President de la FEGP

 

 
L'Associació
 
Què és la FEGP?
 
DEFINICIÓ
 
La Federació Empresarial del Gran Penedès és una organització empresarial de base associativa, de règim assembleari i de lliure afiliació, que representa el conjunt de l'empresariat del seu àmbit intercomarcal. La Federació és independent i té un caire multisectorial i plural. 

L'àmbit territorial d'actuació coincideix amb el de les comarques de l'històric Gran Penedès, a cavall de les províncies de Barcelona i Tarragona.
 
 
MISSIÓ
 
La FEGP és una entitat que manté un compromís amb el seu entorn social i econòmic i que entén com a prioritari el progrés del territori, en tant que beneficia el conjunt de ciutadans i entitats que hi conviuen i garanteix el futur de les activitats que s'hi desenvolupen.
 
 
OBJECTIU
 
La FEGP té com a objectiu fonamental el foment de l'activitat econòmica i el desenvolupament del teixit empresarial de l'entorn. Amb la generació constant de nous serveis i avantatges i la continuada producció d'actuacions, la Federació afavoreix els corrents d'informació, modernització i lliure competència de les empreses afiliades i, en conjunt, del teixit empresarial del Penedès i el Garraf.
 
 
ÀMBIT TERRITORIAL
 
L'àmbit territorial de la FEGP correspon al de les comarques de l'Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf. Per tant, té afiliats professionals i empreses dels diferents 47 municipis que formen part d'aquest espai intercomarcal.
 
Mapa d'àmbit territorial
 
 
SECTORIALITAT
 
Pel que fa a les activitats econòmiques, la FEGP és una patronal multisectorial que aplega empreses industrials, comercials, de la construcció, de serveis i també d'activitats primàries.
 
 
CATEGORIES D'EMPRESA
 
Petites, mitjanes i grans empreses tenen cabuda a la FEGP, perquè, entre tots, hem estat capaços de consolidar una plataforma independent de defensa i representació de l'empresariat del Garraf, de l'Alt Penedès i del Baix Penedès.
 
 
FUNDACIÓ
 
La Federació Empresarial del Gran Penedès es va constituir el 12 de juny de l'any 2017, com a resultat del procés d'integració de dues organitzacions empresarials que coincidien en la mateixa demarcació: la Unió Empresarial del Penedès (UEP) i l'Associació d'Empresaris del Garraf, l'Alt Penedès i el Baix Penedès (ADEPG). 

 
 
LES SEUS SOCIALS
 
La FEGP disposa de tres seus socials, a Vilanova i la Geltrú (Garraf), a Vilafranca del Penedès (Alt Penedès) i al Vendrell (Baix Penedès). A banda dels espais de gestió i dels serveis habituals, tots dos equipaments compten amb aules de formació i sales de reunions, sempre a lliure disposició de les empreses associades.
 
 
Documento sin título
associar-se
Feu-vos Soci i gaudiu dels nostres avantatges...

Per accedir a l'apartat d'Empreses heu de ser una empresa associada, ompliu el formulari d'alta si voleu associar-vos o rebre més informació...

* Borsa de Treball
* Informació, circulars, conferències...
* Assessorament
* Cursos i seminaris
* Gestions, Promoció d'actes, etc...
* Representació

i molt més...

[ + informació ]



amb el patrocini de: